Akce

Tango Argentino

01.04.2014

Úterý 1. dubna 2014 v 19 hodin
Congress Centre AFI Palace v Pardubicích

Tango Argentinov Congress Centre AFI Palace v úterý 1. dubna bude příjemně strávený večer se souborem  ESCUALO KVINTET, tanečníky studia BUENOS AIRES TANGO a sklenkou výtečného argentinského vína.

Účinkují

ESCUALO KVINTET
TANEČNÍCI STUDIA BUENOS AIRES TANGO a TANGUEROS

Program

Astor Piazzolla (1921 – 1992): Michelangelo 70

Osvaldo Pugliese (1905 – 1995): Recuerdo

Astor Piazzolla (1921 – 1992): Concierto para quinteto

Anibal Troilo (1914 – 1975): Flor de lino

Richard Galliano (*1950): Tango pour Claude

Astor Piazzolla (1921 – 1992): Milonga del Angel

Astor Piazzolla (1921 – 1992): Muerte del Angel

Armando Pontier (1917 – 1983): Que falta que me hacés

Astor Piazzolla (1921 – 1992): Chin chin

Astor Piazzolla (1921 – 1992): Kicho

Lalo Schifrin (*1932): Atardecer

Astor Piazzolla (1921 – 1992): Libertango

Astor Piazzolla (1921 – 1992): Oblivion

Gerardo Rodriguez (1897 – 1948): La Cumparsita

Autumn leaves – arr. Escualo kvintet

Astor Piazzolla (1921 – 1992): Escualo

O programu

Ástor Piazzolla (11. března 1921 Mar del Plata, Argentina – 4. července 1992, Buenos Aires, Argentina) byl argentinský hudební skladatel a hráč na bandoneon. V roce 1925 se s rodiči přestěhoval do New Yorku a o jedenáct let později se opět vrátil do rodného města. Mimo několika desítek alb, která vydal pod svým jménem, spolupracoval například s Gary Burtonem, Gerry Mulliganem nebo Lalo Schifrinem a složil hudbu k řadě filmů.

O interpretech

Escualo kvintet se zabývá interpretací stylů Tango argentino ve všech jeho podobách včetně skladeb Astora Piazzolly, v jehož hudbě nalézáme vzácné splynutí prvků argentinského tanga, klasické hudby a jazzu. Kvintet se zaměřuje též na populární francouzské směry Gypsy jazz a New musette. Svůj název dostal kvintet podle stejnojmenné Piazzollovy skladby Escualo, což znaméná v překladu „žralok“. Složení Escualo kvintetu je co do nástrojového obsazení identické s kvintetem Astora Piazzolly. Jednotliví členové jsou předními hráči svých oborů a působí v mnoha významných souborech a nástrojových uskupeních v České republice i zahraničí.

Jakub Jedlinský po absolvování konzervatoře v Pardubicích (A. Dvořák) studoval na Západočeské univerzitě v Plzni (J. Vlach a J. Vlachová ml.) a na Hudební akademii v Dánském Esbjergu u doc. Jytte von Rüden. Získal četná ocenění na tuzemských i mezinárodních soutěžích. Zúčastnil se mezinárodních kurzů a seminářů pod vedením předních osobností svého oboru (B. Dowlasz, J. v. Rüden, N. Sevrjukov). Pravidelně spolupracuje s Českým rozhlasem, účinkuje na hudebních festivalech v ČR i v zahraničí (Německo, Dánsko, Polsko). Od roku 2008 je pedagogicky činný na konzervatoři v Pardubicích, kde vyučuje hru na akordeon.

Pavel Kudelásek po skončení studií stál u zrodu houslového oddělení Konzervatoře v Českých Budějovicích. V roce 1993 se stal profesorem houslové hry na Pražské konzervatoři, kde působí dodnes. Věnuje se sólové a komorní hře, byl členem řady významných souborů (Český komorní orchestr, Dvořákovo kvarteto, Pro Arte Antiqua), spolupracoval s Českým nonetem. Momentálně působí jako primárius kvarteta Apollon. Nahrává pro Český rozhlas a pro Českou televizi. Roku 2006 mu byla za propagaci české hudby udělena Masarykovou akademií umění cena Rudolfa II.

Ivan Vokáč je absolventem Pražské konzervatoře, nyní studentem Akademie múzických umění v Praze ve violoncellové třídě prof. Miroslava Petráše. Ze sólových soutěžních úspěchů uveďme například 2. cenu na Heranově soutěži v Ústí nad Orlicí v letech 1997 a 2003, na Dotzauerově soutěži v Drážďanech obdržel v roce 2001 3. cenu a v roce 2005 v této soutěži zvítězil. Jeho posledním úspěchem je účast na soutěži Pražského jara, ve které dosáhl semifinále a stal se nejúspěšnějším českým účastníkem.

Petr Beneš studoval na Konzervatoři v Pardubicích ve třídě prof. Petra Saidla. Během studií na ZUŠ a konzervatoři dosáhl mnoha významných ocenění, získal například 1. místo v Národní soutěži ve hře na kytaru v Opavě, 1. místo na Mezinárodním kytarovém festivalu Ivana Ballu, 2. místo na Soutěži konzervatoří ČR a 1. místo na mezinárodní soutěži mladých kytaristů (Weimar, 2005).

Jan Prokop studoval od roku 2001 na Konzervatoři v Pardubicích obor hra na kontrabas u prof. Heleny Navrátilové a od roku 2005 na Konzervatoři Praha hru na kontrabas u MgA. Jiřího Valenty. Po úspěšném vykonání přijímacích zkoušek na pražskou AMU pokračuje ve studiu ve třídě MgA. Jiřího Hudce.

tango_600

Doporučujeme: